امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

واردات کنسانتره مس چین از امریکا در سال گذشته میلادی، حدوداً برابر با ۴۳۳ هزار تن بود که در پی اعمال تعرفه‌‌ها، یا سایر کشورها تأمین ‌کننده این حجم خواهند بود یا کنسانتره مس امریکا از کشور دیگر به چین وارد خواهد شد (سنا)

روز جمعه وزات اقتصاد و دارایی چین، در حرکتی انتقامجویانه، اقدام به اعمال تعرفه گمرکی بر حدود پنج هزار و 207  کالای وارداتی از ایالات متحده (معادل حدود ۶۰ میلیارد دلار) کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، حقوق ورودی اعمالی بر این کالاها در بازه ۵ تا ۲۵ درصد قرار می ‌گیرد. کانسنگ و کنسانتره مس، روی و نیکل، شامل تعرفه ۲۵ درصدی هستند.

به نظر می رسد، تأثیر تعرفه ۲۵ درصدی بر کنسانتره مس از آمریکا تاثیرگذار نخواهد بود چرا که واردات این محصول از آمریکا تنها ۳ درصد از کل واردات کنسانتره مس چین را تشکیل می‌دهد. واردات کنسانتره مس چین از آمریکا در سال ۲۰۱۷، حدودا برابر با ۴۳۳ هزار تن بود که در پی اعمال تعرفه‌ ها، یا سایر کشورها تامین ‌کننده این حجم خواهند بود یا کنسانتره مس آمریکا از کشور دیگر به چین وارد خواهد شد.

قیمت مس در معاملات امروز بورس آتی شانگهای، بر خلاف LME، رشد ۰.۲ درصدی داشت و بدون احتساب مالیات به 6 هزار و 228 دلار بر تن رسید.

بانک مرکزی چین در حرکتی جهت تثبت ارزش یوان اعلام کرد که از روز دوشنبه، تمامی بانک‌های این کشور موظفند که ۲۰ درصد از پیمان‌های مبادلات ارزی مشتریان خود را به عنوان ذخیره در بانک نگه دارند.

کد خبر: 99009 تاریخ: 97/05/15 منبع: سنا